invers Software
 
Welkom! Log in Registreer een nieuw account Recente berichten

Geavanceerd

Duitse tekens in plaats van Nederlandse

Gepost door Frits Couwenberg 
Frits Couwenberg
Duitse tekens in plaats van Nederlandse
22 jaren geleden
Sinds ik Calamus SL2002NL gebruik op mijn windows PC, krijg ik in Eddie Light (en ook bij het invoegen van teksten in de layout) de meest vreemde "bijzondere tekens". Als ik bijvoorbeeld de backslash aansla, krijg ik een u met umlaut op mijn scherm. Ulf Dunkel heeft me uitgelegd dat dat is omdat er nog geen Nederlandse keyboard.ini is en daarom de Duitse (default) keyboard definitie wordt gebruikt. Met behulp van getkey.exe is het volgens Ulf mogelijk om zelf zo'n Nederlandse keyboard.ini te maken.
Voordat ik hier nu een paar avonden aan besteed: is er wellicht al een Nederlandse gebruiker die zo'n keyboard.ini gemaakt heeft?
fred deryckerei
Re: Duitse tekens in plaats van Nederlandse
20 jaren geleden
Is er al een oplossing? Ben ook geinteresserd want ik kan geen è of à of é of ë toetsen!
Re: Duitse tekens in plaats van Nederlandse
20 jaren geleden
avatar
Hoi Frits en Fred.

Willen jullie graag even in de folder <Programma>\Calamus\SL2003nl\Systeem gaan kijken? Er is een Windows programma met name KEYGET.EXE aanwezig.

Dan zitten er noch bestanden zoals KEYTAB.INI, KEYTAB_<foo>.INI en TRANSLAT.INI in dit folder. Alleen KEYTAB.INI en TRANSLAT.INI woorden door Calamus.exe bij het starten gelezen.

KEYGET.EXE toond de Windows keycodes voor de toetsen die getoetst woorden. Even noteren.

Dan KEYTAB.INI met een tekst editor (b.v. NOTEPAD.EXE) openen en in de juiste plaatsen de juiste keycodes invullen of REMmen (met een # als eerste teken in een lijn).

Wat nu precies de juiste plaatsen zijn, is afhandelijk van jullie keyboards.

Sukses.



Grüße / Greetings / Groetjes / Salutations,
Ulf Dunkel
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen


top top

© 1998–2024 invers Software. All rights reserved. | Privacy
| Did you find translation errors in this page?