invers Software

Welkom! Log in Registreer een nieuw account Recente berichten

Geavanceerd

MagicMacX es

Gepost door Paul Pasveer 
Paul Pasveer
MagicMacX es
22 jaren geleden
Ik probeer nu af en toe MagicMacX uit, maar een ding dat mij tegenhoudt om er meer echt productie mee te draaien is, dat mijn toetsenbord opeens Duits wordt. Hoe kan ik dit veranderen in een Nederlandse configuratie? Of liever nog, is er een Nederlandse variant van MagicMacX?

groeten,

- Paul
Ulf Dunkel
Re: MagicMacX es
22 jaren geleden
[i]Ik probeer nu af en toe MagicMacX uit, maar een ding dat mij tegenhoudt om er meer echt productie mee te draaien is, dat mijn toetsenbord opeens Duits wordt. Hoe kan ik dit veranderen in een Nederlandse configuratie?[/i]

In ons MMX beta lijst zijn er ook Nederlanders aanwezig. Misschien kan Mirko Fistravec je van hulp zijn.

[i]Of liever nog, is er een Nederlandse variant van MagicMacX?[/i]

Heb je al eens in MacOS Classic met ResEdit gewerkt? Wanneer ja, vraag even Andreas Kromke voor de MMX resource fork bestanden. Dan kan je die zelf vertalen. ;-)

(Ik heb zoiets nog nooit gemaakt. Vertalen van Calamus modules is niet zo erg, hoor? ;-))
Paul Pasveer
Re: MagicMacX es
22 jaren geleden
>[i]Ik probeer nu af en toe MagicMacX uit, maar een ding dat mij tegenhoudt om er meer echt productie mee te draaien is, dat mijn toetsenbord opeens Duits wordt. Hoe kan ik dit veranderen in een Nederlandse configuratie?[/i]

>In ons MMX beta lijst zijn er ook Nederlanders aanwezig. Misschien kan Mirko Fistravec je van hulp zijn.

Ik hoop dat hij meeleest

>
>[i]Of liever nog, is er een Nederlandse variant van MagicMacX?[/i]

>Heb je al eens in MacOS Classic met ResEdit gewerkt? Wanneer ja, vraag even Andreas Kromke voor de MMX resource fork bestanden. Dan kan je die zelf vertalen. ;-)

Nooit mee gewerkt. Maar de vertalingen van Calamus gaan voor!

>(Ik heb zoiets nog nooit gemaakt. Vertalen van Calamus modules is niet zo erg, hoor? ;-))

Dat weet ik. Het is zelfs heel erg leerzaam; ik heb veel geleerd van de werking en mogelijkheden van modules door ze te vertalen.
Paul Pasveer
Re: MagicMacX es; NVDI
22 jaren geleden
>>[i]Ik probeer nu af en toe MagicMacX uit, maar een ding dat mij tegenhoudt om er meer echt productie mee te draaien is, dat mijn toetsenbord opeens Duits wordt. Hoe kan ik dit veranderen in een Nederlandse configuratie?[/i]

>>In ons MMX beta lijst zijn er ook Nederlanders aanwezig. Misschien kan Mirko Fistravec je van hulp zijn.

>Ik hoop dat hij meeleest

Ik heb het zojuist opgelost: ik heb de bestanden CKBD.PRG en KEYTAB.PRG van de oude MagicMac AUTO-folder gekopieerd naar de AUTO-folder van MMX.

Maar ik heb ook NVDI.prg (plus bijbehorende files) gekopieerd en hierbij loopt MMX vast. Is NVDI niet geschikt voor MMX?

- Paul

(ik ben benieuwd naar de snelheidswinst van CSL2003 onder MMX!)
Ulf Dunkel
22 jaren geleden
[i]Maar ik heb ook NVDI.prg (plus bijbehorende files) gekopieerd en hierbij loopt MMX vast. Is NVDI niet geschikt voor MMX?[/i]

Niet als gewoon. Als ik 't heb gehoord van Andreas Kromke, mogen enige bestanden niet gekopieerd worden. Hier is wat hij heeft geschreven in de MMX beta mailing lijst:

---snip---

Ganz einfach. Das Installationsprogramm funktioniert natürlich
nicht. Man muß also die Installation von Hand machen, d.h. die
Dateien entsprechend kopieren.

Bei mir sieht es so aus:

c:\nassign.sys
nvdi.inf
c:auto
nvdi.prg
c:autoaccscpx
ncache.cpx
nprnconf.cpx
c:gemsys
*.inf und *.sys
c:gemsys10tfonts
Zeichensätze
c:vdi
printmon.app

Es wäre noch zu erwähnen, daß:

1. Das Bildschirmgerät 1 sein muß (#_DEV in MAGX.INF)
und
2. Die NVDIDRVxxx.SYS Treiber auf keinen Fall in GEMSYS liegen dürfen.

Mehr unter
[url]http://groups.google.com/groups?dq=&hl=de&lr=&ie=UTF-8&safe=off&threadm=2003
02222344.a15185%40ll.maus.de&prev=/groups%3Fhl%3Dde%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26s
afe%3Doff%26group%3Dmaus.computer.mac.emulatoren[/url]

---snap---
Paul Pasveer
22 jaren geleden
>[i]Maar ik heb ook NVDI.prg (plus bijbehorende files) gekopieerd en hierbij loopt MMX vast. Is NVDI niet geschikt voor MMX?[/i]

>Niet als gewoon. Als ik 't heb gehoord van Andreas Kromke, mogen enige bestanden niet gekopieerd worden. Hier is wat hij heeft geschreven in de MMX beta mailing lijst:

---snip---
---snap---

Dank je wel. Dit werkt goed. Ik heb nog geen grote snelheidswinst van het beeldscherm gemerkt, maar ik ben al blij dat het werkt.

Mijn volgende bijdrage aan het Forum zal weer over Calamus gaan.

- Paul
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen

top top

© 1998–2025 invers Software. All rights reserved. | Privacy
| Did you find translation errors in this page?