invers Software

Welkom! Log in Registreer een nieuw account Recente berichten

Geavanceerd

Calamus in netwerk

Gepost door Paul Pasveer 
Paul Pasveer
Calamus in netwerk
22 jaren geleden
Ik heb nu Calamus geinstalleerd op 3 computers: 2 Macs' en 1 WinXP. Ook heb ik een Linux-server (NetBerry). Maar telkens als ik nieuw versies van modules of drivers krijg, of een nieuw macrobestand maak of een nieuwe Eddie-SES maak, moet ik dat alles op alle computers installeren. Is het mogelijk om Calamus EEN keer te installeren op de server, en zo ja, kunnen dan alle delen van Calamus daar dan op staan, of zijn er nog delen computer-afhankelijk. (bijvoorbeeld Calamus.SET in verband met de zoekpaden, die per computer kunnen verschillen). Ik heb het eens geprobeerd, maar bijvoorbeeld Calipso haperde en ik ben toch wel erg bang om al mijn Calamus-instellingen in de war te gooien. Ik zou al erg geholpen zijn als alle modules en drivers op een centrale plaats kunnen staan.

Wie weet raad?

Alvast bedankt.

-Paul Pasveer
Ulf Dunkel
Re: Calamus in netwerk
22 jaren geleden
Ik werk soms met een miniatuur netwerk:

Win98 <-> Win2000 -> MacOS X

Wanneer ik op mijn Win98 laptop een Win2000 drive als netwerk drive met een eigen letter (bijvoorbeeld "M:") aanmaak, loopt alles prima.

Met echte netwerk drive namen zoals "//win2000//win2000-C/" klopt dat niet omdat Calamus.exe dat niet meemaakt.

Laat even zien, hoe het starten van Calamus.prg van m'n Win2000 computer via Samba op m'n MagiCMac computer gaat. Hee, 't loopt meestal perfect. smiling smiley

Ik denk, de volgende weg is goed:
Met een Windows computer kan je Calamus gewoon starten maar je moet tenminste een keer de Calamus.exe settings lokaal op je client computer opslaan. De zoekpaden van Calamus laat op "relatief" staan, bv. "MODULES" in plaats van "Ctongue sticking out smileyrogramsCalamus SL2002Modules"!

Dan vindt Calamus alles op de juiste plaats.

Om Calamus van een andere computer starten met MagiCMac X, is het beter om een eigen SET bestand te maken, die alle zoekpaden absoluut naar de "andere computer" toond, bv. "M:Win2000-CProgramsCalamus SL2002Modules". Noem dit SET bestand bv. SL-MMX.SET en start niet Calamus, maar drag de SL-MMX.SET op het Calamus.PRG.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen

top top

© 1998–2025 invers Software. All rights reserved. | Privacy
| Did you find translation errors in this page?